Bestelling en betaling

Mijn bestelling is (nog) niet verwerkt. Hoe komt dat?

Als de bestelling niet of nog niet verwerkt is door de webwinkel zijn er 3 mogelijke oorzaken.
 
1. De webwinkel is in afwachting van het signaal dat uw betaling succesvol is verlopen. Dit kan bij de keuze voor iDEAL enkele minuten duren, bij eenmalige machtiging enkele dagen.
 
2. De betaling is onderbroken.
 
3. De betaling van je bestelling is geannuleerd. De bestelling wordt niet geleverd.
 
Bij twijfel en vragen over je bestelling, neem dan contact op met de Klantenservice.
 

 

Wat betekent de status 'In afwachting' bij mijn bestelling?

Bestellingen die je betaalt met iDEAL of een eenmalige machtiging hebben altijd eerst de status 'In afwachting'. Dit betekent dat onze webwinkel in afwachting is van aanvaarding van de transactie.

Vooral bij eenmalige machtigingen kan dit enige tijd duren. Wanneer de transactie is aanvaard, wijzigt de status naar 'Gefactureerd'.  Je ontvangt vervolgens de bestelde producten en krijgt per e-mail een factuur. 

Blijft de status langer dan 24 uur in afwachting? Neem dan contact op met de Klantenservice.

 

Hoe worden de producten geleverd?

De producten worden op drie manieren geleverd:

  1. Per post
    Cd's en drukwerk worden verstuurd in een envelop die in de brievenbus past. Grote hoeveelheden cd's en braillebanden worden verstuurd in een pakket.
     
  2. Als download
    Ongeveer een kwartier na het afronden van uw bestelling zet Dedicon de downloads klaar op Mijn producten. De producten staan per leerling geordend. Vanwege de grote omvang worden de bestanden gecomprimeerd (ingepakt) in een zip-file verzonden.
     
  3. Als stream
    Ongeveer een kwartier na het afronden van je bestelling zet Dedicon de streaming schoolboeken klaar in Mijn producten. De producten staan per leerling geordend. Om streaming DAISY boeken te kunnen beluisteren heeft de leerling de app LEX en een persoonlijk LEX-account nodig.

 

Kan ik mijn facturen automatisch laten doorsturen naar ons administratiekantoor?

Ja, dat kan. Via het adresboek kun je bij factuuradres het cc e-mailadres van je administratiekantoor invoeren. Via Mijn bestellingen kun je zelf bij de facturen.

 

Welke betaalmethoden zijn er?

Particulieren en praktijken kunnen online betalen met iDEAL of via een eenmalige machtiging. Scholen kunnen er bovendien voor kiezen om op rekening te betalen.

Zijn er verzendkosten?

Nee, je hoeft geen aparte verzendkosten te betalen. Je betaalt € 4,50 per titel, per leesvorm, per leerling, per schooljaar. Dit bedrag is dus inclusief verzendkosten en BTW.

 

Waarom vraagt Dedicon een vergoeding voor de aangepaste schoolboeken?

Voor de productie van aangepast leermateriaal ontvangt Stichting Dedicon subsidie van het Ministerie van OCW. Voor de materiaal-, verzend- en verwerkingskosten krijgen wij geen subsidie. Wij vragen een vergoeding om deze kosten te dekken.

 

Wat kost een aangepast schoolboek?

Dedicon vraagt een bijdrage van € 4,50 per titel/per leesvorm/per leerling/per schooljaar. Voor visueel beperkte leerlingen (ook in het mbo, hbo en wo) geldt een maximale bijdrage van € 100,- per persoon, per kalenderjaar, ongeacht het aantal bestellingen.

Zie voor meer informatie: http://goedekennis.dedicon.nl/tips/financiering-aangepaste-schoolboeken