Leesbeperking, registreren en inloggen

Wat kan ik doen als mijn account geblokkeerd is?

Als je 5 keer achtereen met verkeerde gegevens hebt proberen in te loggen, krijg je de melding dat je account tijdelijk geblokkeerd is. Dit is uit veiligheid en ter bescherming van je account. Na 6 uur wordt de blokkade opgeheven.

Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je je wachtwoord opnieuw instellen en daarmee inloggen. Na uitloggen kun je echter pas voor een tweede keer inloggen als de blokkade van 6 uren is opgeheven.

 

Ik gebruik meerdere accounts. Kan ik deze door Dedicon laten samenvoegen?

Het is om technische redenen niet mogelijk accounts van onze webwinkel samen te voegen. Wil je één van de accounts niet langer gebruiken? Vraag dan eerst advies aan onze klantenservice.

 

Ik heb geen e-mail ontvangen na registratie. Wat moet ik doen?

Controleer of de e-mail in je mailbox in de map ongewenste mail of spam is terechtgekomen. Zo niet, neem dan contact op met de Klantenservice.

 

Ik ben het e-mailadres van mijn account bij Dedicon Educatief vergeten. Wat nu?

Neem dan contact op met de Klantenservice van Dedicon. Zij kunnen voor jou achterhalen met welk e-mailadres je geregistreerd staat.

 

Ik ben mijn wachtwoord van Dedicon Educatief vergeten. Wat nu?

Bij het inloggen kun je klikken op Wachtwoord opvragen. Je vult het e-mailadres in waarmee je geregistreerd staat bij Dedicon Educatief en verzendt de aanvraag. Je ontvangt een email met een link. Door op de link te klikken kom je op een pagina waar je een nieuw wachtwoord kunt opslaan.

 

Kan ik meerdere gebruikers aan 1 bestelaccount toevoegen?

Bestel je voor meerdere gebruikers, dan hoef je slechts één account aan te maken als particulier/school/praktijk. Vervolgens kun je via Mijn gebruikers meerdere gebruikers toevoegen. Als particulier moet je voor iedere gebruiker een Verklaring Leesbeperking toevoegen.

 

Zijn er kosten verbonden aan registratie?

Hier zijn geen kosten aan verbonden.

 

Wie kunnen zich registreren bij Dedicon Educatief?

De volgende instellingen en personen kunnen zich (gratis) registreren bij Dedicon Educatief:

  • Scholen in het basis-, voortgezet en speciaal onderwijs. Zij bestellen voor hun leerlingen met een leesbeperking.
  • Particulieren. Zij bestellen voor zichzelf of voor hun kind(eren) met een leesbeperking.
  • Praktijken GZ-psychologie, huiswerkbegeleiding, logopedie, orthopedagogiek en/of remedial teaching. Zij bestellen voor kinderen en leerlingen verbonden aan hun praktijk.

Hoe kan ik een Verklaring Leesbeperking indienen?

Particuliere klanten en Praktijken kunnen na inloggen op de website van Dedicon Educatief de Verklaring Leesbeperking uploaden in Mijn Gebruikers.

Scholen hoeven de Verklaring niet toe te sturen. Zij bevestigen tijdens het bestelproces dat de school voor de genoemde leerlingen een verklaring van een aantoonbare leesbeperking in bezit heeft. Scholen verklaren bovendien dat zij deze verklaringen toesturen als Stichting Dedicon deze verklaringen ter inzage opvraagt.

 

Welke documenten zijn geldig als Verklaring Leesbeperking?

De volgende documenten zijn geldig als Verklaring Leesbeperking:

  • een kopie van een officiële dyslexieverklaring (afgegeven door een psycholoog of orthopedagoog met een GZ-aantekening),
  • of een kopie van de inschrijving Cluster 1 (visuele beperking),
  • of een door een deskundige ondertekende verklaring dat de leerling een leesbeperking heeft en waarin is aangegeven dat aangepast lesmateriaal noodzakelijk is,
  • of een verklaring die is ondertekend door een oog- of huisarts.

Zie meer informatie over een Verklaring Leesbeperking

 

Pagina's